Pages

Followers

Sunday, June 6, 2010

MAVI MARMARA...

salam...nk kena update blog lg lh..aku dh lama x update blog ni..almaklum lh..cbuk sgt..wat ever..ari ni aku nk bercakap isu..yg begitu menyentuh ahti dn prasaan kiter..pasal..'bangang2 israel ni..(kata..salah seorg..our 1 activist..dlm program siaran lgsg..palestine..kami bersamamu di tv 1 smlm..)x de lg..sejahat2 manusia dlm dunia ni..sejahat israel..betapa biadap nye..rejim israel ni..x kira darat @ laut...sumer umat manusia... pengganas2 ini..nk dibunuhnyer..x kira sekutu2 nyer sekalipun..
Pengganas rejim zionis ni..adlh..blh kita ibaratkn..binatang2 buas yg sentiasa..dahagakn darah...serangan ke ats mavi marmara..telah membuka sumer mata dunia..bhw...bangsa israel ini x blh lg kita biarkn mereka hidup ats mika bumi ini..oleh itu..mari lh kita..sama2 mengajak generasi2 muda kita supaya..bgn utk berjihad..di jln Allah..klu x dpt empathy pun..cuba simpati ke ats ribuan rakyat palestine..menderita lbh dr 6 dekad...wallahi..
2ari lps..aku ade on9 dgn member aku kt saudi..she's from saudi..aku tanye dia..ade bc ke..pasal news ni..katanye..i'm not fun of news...wah2..sedap ayat dia..then aku jwb..aku pun..x gak suka sgt bc news..tp..isu2 camni..aku mmg amik tahu..then..kata aku lg..as a muslim..kita patut amik berat psl ni..jwb nye pula..of course.(dia kt camtu sbb dia rs tercabar dgn kenyataan aku..)..significance nye adlh..sudah terang lg bersuluh..mmg negara2 arab..x bersatu..dlm membangkitkn isu2 palestine ni..apatah lg..nk menolong rakyat palestine ni..itu yg aku tau lh..wallahualam..tp..klu ade bantuan2 dr negara arab..tnapa pengetahuam kita..alhamdulilah...

No comments:

Post a Comment